To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
SMARTLANDIA
FORUM MIŁOŚNIKÓW smarta I LUDZI LEKKO ZAKRĘCONYCH

ŚMIETNISKO - rozwinięcie i usystematyzowanie wiedzy o smarcie for two

Tomasz - 2010-06-21, 18:48
Temat postu: rozwinięcie i usystematyzowanie wiedzy o smarcie for two
Jak już napomknąłem w NIOSĘ WAM POKÓJ I MIŁOŚĆ zaświtał mi pomysł stania się posiadaczem smarta for two. Nie będę się rozwodził, że stało się to po wizycie w warsztacie u znajomych i przymiarce do stojącego tam klekotka, bo nie o to teraz chodzi i nie wnosi za wiele do moich problemów.
Sednem zagadnienia, jest to, że mimo spędzenia kilku godzin przed komputerem nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania, a nawet więcej ich się zrodziło, wraz z procesem zgłębiania smartologii.
By najłatwiej było zapanować nad zagadnieniami/pytaniami postaram się wypunktować.

* 450, a 451,
* kiedy był fl i na czym polegał,
* z jakimi wersjami nadwozia mogę się spotkać (wiem co bym chciał, ale nie wiem, jak to nazwać),
* z jakimi wersjami wyposażenia mogę się spotkać,
* z jakimi silnikami i skrzyniami mogę się spotkać i czym poszczególne się charakteryzowały,
* z czego wynika i na czym polega remont silnika benzynowego po około 100kkm, czy klekot jest wolny od tej wady.

Z pewnością zapomniałem o czymś i będę dopisywał. ;)
Dzięki za wyrozumiałość i pomoc! :)

Zulci - 2010-06-21, 18:59

1. 450 -pierwszy model smarta fortwo produkowany od 1998 - 2007
451 -drugi model smarta fortwo produkowany od 2007-...

2. 2002 rok bodajże - silnik 600 cm3 zastąpiony 700cm3, zmienione przednie zawieszenie na Macphersony, zmiana wyglądu przodu, zmiana tylnych świateł, zmiana odcieniu srebrnego tridionu, zmieniony znaczek

3. coupe/cabrio no i jest jeszcze roadster i forfour ale to jak same nazwy wskazują już nie są smarty fortwo

4. 600 cm3- benzyna moc: 45/54/61 km
700 cm3- benzyna moc: 61 km
800 cm3- diesel 44 km
(mogę się lekko pomylić bo piszę z pamięci)
skrzynia: automat + tiptronic lub sam tiptronic różnią się one przyciskiem który można przy samym tiptronicu dorobić i będzie automat

5. w 600 cm3 przepala się zawór i trzeba zrobić pełen remont cena: 2500-3500 zł
w 700 cm3 podobno jest tak samo po troche większym przebiegu ale ceny części wyższe, tego jednak nikt Ci nie powie na 100% bo nie ma tutaj 700 z takim przebiegiem ;p
klekot podobno robi do 500 000 km bez remontu

Tomek - 2010-06-21, 19:15

Tomasz napisał/a:
* 450, a 451,
* kiedy był fl i na czym polegał,
* z jakimi wersjami nadwozia mogę się spotkać (wiem co bym chciał, ale nie wiem, jak to nazwać),
* z jakimi wersjami wyposażenia mogę się spotkać,
* z jakimi silnikami i skrzyniami mogę się spotkać i czym poszczególne się charakteryzowały,
* z czego wynika i na czym polega remont silnika benzynowego po około 100kkm, czy klekot jest wolny od tej wady.


- 450 to poprzedni model smarta fortwo produkowany do 2006 roku a 451 to obecny model produkowany od 2007 roku. Kliknij na avatar mój, Gothki tam masz galerie naszych aut i zobaczysz model a kliknij na avatar Piotr_983 to zobaczysz 450

- SMART FOR TWO ma dwie wersje nadwozia cabrio i coupe czyli z otwieranym i twardym nieotwieranym dachem. Jest jeszcze crossblade ale to zupełnie inna bajka.

- wersje wyposażenia to pure (podstawowa), puls (sportowa ... manetki przy kierownicy, halogeny i szersze koła oraz passion (komfortowa ... program automatyczny na skrzyni biegow, smart sound system itd.) i brabus czyli najbogatsza wersja

- lift modelu 450 był w 2002 roku ... kliknij na galerię w uzytkownikach i zobaczysz róznicę a podstawowa widoczna na pierwszy rzut oka to ksztal lamp z przodu

- w 450 silniki 600cm z turbina benzyna (jeźdżą tak se, nie sa oszczędne), silniki 700cm z turbiną (jeżdżą lepiej i są oszczedniejsze niz 600estki), silniki 800cm diesel jeżdżą tak se i są oszczędne. Prawdę mówiąc każdy silnik w modelu 450 wymaga remapu (tuningu) aby jeździł normalnie bez dyskomfortu zwanego smart. Skrzynia dwa rodzaje ... z programem automatycznym coś na ksztalt automatu czyli wbijasz A i dodajesz tylko gazu albo półautomatyczne czyli jeździsz jak na tiprtoniku wrzuucając biegi samemu ale w obydu przypadkach nie ma sprzęgła tylko gaz i hamulec

- przy około 100 tysiącach przebiegu w zalezności od eksploatacji benzynowa 600etka w turbinie będzie wymagala ramontu silnika, taka jej nautra ... malutka pojemność. Przy około stu tysiącach prawdopodnie padnie Ci też przegląd bez względu na wersję silnikową smarta sprzegło ... bo tak i już. Koszt około 3 tys pln w zaleznosci gdzie go robisz za remont silnika. Sprzegło wymianiane na nowe około 2 tys. Klekot czyli smart na gnojówke ma bardzo wytrzymały silnik ... i 100 tysiecy nie robi na nim wrażenia. Na forum sa egzemplarze z przebigiem prawie 200 tysi i silnikiem nic sie nie dzieje. Benzynowe siedemsetki są fajne choć nie tak oszczędne jak diesel i do tej pory nikt ze znanych na forum osób nie remontował takiej wersji i jeszcze poczekamy sobie trochę az osiagną przebiegi powyżej 100 tysięcy ale nie mają złej sławy i są duzo bardziej wytrzymałe niż benzynowe 600etki które własnie z powodów które opisałem sa też najtańsze _oki_doki .

Uffffff ... _oki_doki

Tomasz - 2010-06-21, 19:19

Zulci napisał/a:
1. 450 -pierwszy model smarta fortwo produkowany od 1998 - 2007
451 -drugi model smarta fortwo produkowany od 2007-...

czyli jak coś to raczej 450

Zulci napisał/a:
2. 2002 rok bodajże - silnik 600 cm3 zastąpiony 700cm3, zmienione przednie zawieszenie na Macphersony, zmiana wyglądu przodu, zmiana tylnych świateł, zmiana odcieniu srebrnego tridionu, zmieniony znaczek

wcześniej był resor, jak w kaszlaku?
czym jest tridion?
Zulci napisał/a:
3. coupe/cabrio no i jest jeszcze roadster i forfour ale to jak same nazwy wskazują już nie są smarty fortwo

jeśli coupe może posiadać przeźroczysty dach z roletą, to właśnie o nie mi chodzi!?

Zulci napisał/a:
4. 600 cm3- benzyna moc: 45/54/61 km
700 cm3- benzyna moc: 61 km
800 cm3- diesel 44 km
(mogę się lekko pomylić bo piszę z pamięci)
skrzynia: automat + tiptronic lub sam tiptronic różnią się one przyciskiem który można przy samym tiptronicu dorobić i będzie automat

z czego wynikała różnica mocy 6setek?
bezproblemowa/bezkosztowa jest przeróbka, by sam biegi zmieniał? :o / :)

Zulci - 2010-06-21, 19:32

Tomasz napisał/a:
czym jest tridion?


Rama to takie srebrne :p

Tomasz napisał/a:
jeśli coupe może posiadać przeźroczysty dach z roletą, to właśnie o nie mi chodzi!?


To mówisz chyba o dachu panoramicznym, on nie jest otwierany ale jest przezroczysty i ma taką mini roletkę.

Tomasz napisał/a:
wcześniej był resor, jak w kaszlaku?


Wiem tyle że nie jest to Macpherson

Tomasz napisał/a:
z czego wynikała różnica mocy 6setek?


Różnice w sterowniku bodajże

Tomasz napisał/a:
bezproblemowa/bezkosztowa jest przeróbka, by sam biegi zmieniał? :o / :)


Z tego co wiem to tak ale nic konkretnie Ci nie powiem :)

lusi - 2010-06-21, 19:34

600 przy przebiegu powiedzmy od 80 tys. km wzwyż w zależności od egzemplarza zaczyna brać olej , podobno to winna źle dobranych pierścieni które trzeba wymienić na nowe

tridion to jest to co u Zulciego na zdjęciu jest srebrne czyli klatka bezpieczeństwa , reszta karoserii jest plastikowa

Tomasz - 2010-06-21, 20:25

lusi napisał/a:
u Zulciego na zdjęciu

widzę na tylnej osi tracze! Które wersje tak miały? (klekot do którego się przymierzałem miał bęben!)

[ Dodano: 2010-06-21, 20:36 ]
Tomek napisał/a:
każdy silnik w modelu 450 wymaga remapu (tuningu) aby jeździł normalnie bez dyskomfortu zwanego smart

na czym on polega, jakie są to koszty i jakie osiągi tą operacją zyskamy?

Tomek napisał/a:
Przy około stu tysiącach prawdopodnie padnie Ci też przegląd bez względu na wersję silnikową smarta sprzegło ... bo tak i już.

to akurat jest dość normalny resurs.

Zulci - 2010-06-21, 21:28

Tomasz napisał/a:
widzę na tylnej osi tracze! Które wersje tak miały? (klekot do którego się przymierzałem miał bęben!)


Tylko moja _mrgreen

Tomasz napisał/a:
na czym on polega, jakie są to koszty i jakie osiągi tą operacją zyskamy?


Poszukaj, tak łatwo nie ma a o tym jest dosyć potężny temat na forum :-P

Tomek - 2010-06-21, 23:25

Tomasz napisał/a:
Tomek napisał/a:
każdy silnik w modelu 450 wymaga remapu (tuningu) aby jeździł normalnie bez dyskomfortu zwanego smart

na czym on polega, jakie są to koszty i jakie osiągi tą operacją zyskamy?


Zajrzyj na strony www.rs-parts.de lub www.berlin-tuning.com w kategorie 450 motor tuning, tam znadziesz wszystkie dane i ceny remapu. 8-) A polega na rozisaniu i wgraniu nowego oprogramowania sterującego praca silnik i skrzyni ... bardziej optymalnego i dającego więcej radości z jazdy lub normaizację _food .

[ Dodano: 2010-06-21, 23:26 ]
Tomasz napisał/a:
Tomek napisał/a:
Przy około stu tysiącach prawdopodnie padnie Ci też przegląd bez względu na wersję silnikową smarta sprzegło ... bo tak i już.

to akurat jest dość normalny resurs.


Skoro tak uważasz to git choc cena za sprzęglo i jego wymianę w smarcie odbiega już od normanej ... na moje oko :-P .

Krzysiek1993 - 2010-06-21, 23:37

Tuning smart city coupé / 0.6 T - 33 KW 599.00EUR .......................................................
Pos*ało ich??!!!
hahahahahahaha no to ładnie....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group